lördag 1 september 2012

Mörker och längtan

Dränker mig i Peter Le Marcs sånger och ser regnet falla utanför. Shit, han är så galet bra. Den stora poeten fån Trollhättan. Ja visst, mörk ibland. Men ljus ibland. Fast framför allt, så briljanta texter. Så sann och äkta. Rakt in i själen. Det är därför det nästan blir jobbigt då och då. Högra hjärnhalvan får sitt lystmäte.

På måndag ses vi. Jag ska få smyglyssna på hans nya album, som släpps senare i september. Tillsammans med honom, alltså. Och några andra. Hemlig plats. Dörrarna kommer låsas. Mobiltelefonerna kommer samlas in. Jag samlar mig. Peter säger att vi bara ska ta en drink, snacka skit, sjunga lite tillsammans och lyssna på nya plattan. Ok, jag försöker vara lika cool. En drink liksom bara...

Låt helgen vara lite mörk. Det är ok ibland. Jag ska gå här i mörkret och regnet och längta. Till måndag.



En av de bästa.
Peter Lemarc – Starkare än ord - Fullständig version

Och den senaste, från plattan som kommer 26 september. In i själen.
Peter Lemarc – En sång som ingen radio spelar


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar