lördag 29 september 2012

Mera muskler tack!

Nu hörs det dunka dunka från Lidingöloppsstarten som är igång sedan länge. Det är 11 grader, blåser och marken är vattensjuk. Fy bubblan, säger jag. Vi skiter i folkfesten. På sin höjd att jag masar mig till något gigantiskt tält som säljer träningkläder till mässpris.

Själv har jag varit på gymmet och tränat. Och haft morgonens diskussion, efter att ha läst mer i min bok Träning & LCHF. Jamen, ni hör, ni behöver inte läsa den själva och P står för mothållet här, så det blir trovärdigt. Enligt den bör jag direkt efter ett BodyPump-pass få i mig 20 g rent protein. För att musklerna skriker sig hesa efter protein för att byggas upp efter de blivit nedbrutna under passet (inga nyheter direkt och inget kontroversiellt i det). Det får man LÄTTAST och SNABBAST i sig genom ett rent proteinpulver. Men där går gränsen säger P. Inte för att han sätter mina gränser... men jag kan hålla med, låt oss jobba med rätt och naturlig mat istället. Motargumentet för det är att man behöver tillföra protein på en gång efter passet och matsmältingen tar på gränsen till för lång tid. Nu har jag ju föresatt mig att hårdtrycka det här med LCHF och träning och inte bara snacka, så nu ska jag testa. I'm an All In Person.

Nu börjar de ju faktiskt synas lite. Di däringa musklerna.
Nu vill de ha protein.
Muskler har jag haft. Stark ha jag varit. Alltså innan jag var så sjuk förra året.
Men de är lite tydligare nu. Musklerna.
Det tackar jag LCHF för. 
Ägg är en bra proteinkälla. Mätt blir man också.
Alltid ett flak eller två i kylen!
Uppladdning idag var bacon, två stekta ägg, kaffe och Berocca.
En klassiker.
Proteinboost efter passet.
Långt från gårdagens lyxlunch. Men nu handlade det om snabba proteiner.
Två ägg, en halv burk tonfisk, lite skagen, fyra små tomater, två glas mjölk.
Nackdel - mer mjölksocker än önskat men gott om vassleprotein.
P tycker att de däringa musklerna kommer göra bra nytta när jag ska bära dykflaskor. Ehhh? Jag har alltid varit grym på att lyfta dykflaskor. Eller pjäxbagar, ölfat och gymnaster för den delen. Haft många såna jobb. Kan det ha något att göra med att han just varit och hämtat bilen full med just dykflaskor? Lovar, jag ska bära imorgon. Ett dilemma inför dykningen bara. Ingen av mina våtdräkter passar...

Eftersom jag inte vill ha någon tatuering fick jag istället ett nytt armband.
Kanske inte syns så tydligt, men silversmycket föreställer en dykare.
Så jag inte ska tappa fokus. Knutet i fallskärmsrep. Coolt!
Hur som helst. De VIKTIGASTE fördelarna med LCHF är inte att man förbättrar sina träningsresultat utan att man faktiskt håller sig friskare och har mer energi. Resten kommer som en fet bonus.

Dessvärre måste jag väldigt sorgligt meddela att nu har första ambulansen och akutbilen lämnat ön med fullt blåljus. Det där med att pressa kroppen runt 30 km med känslan av att vara jagad av en hund kan inte vara nyttigt. Du som ärligt kan säga att du njuter av ett Lidingölopp eller ett Maraton får faktiskt ge dig till känna!

Nu rullar bara Peter LeMarcs nya album Svag doft av skymning från Bosen. Men eftersom han vill sälja CD-skivor, så finns den inte på Spotify än. Jag kör ju iPod... och den finns på iTunes, om du kör som jag. Däremot kan jag inte bjuda er på fler låtar från den just nu. Och många av er är kanske glada för det. Hehe.

Såg Alicia Keys på Skavlan igår. Grym. Och blev väldigt tilltalad av Girl On Fire. Känner mig lite så. Så varsågod. Ha en fortsatt fantastisk dag. Be on fire! Nu lägger vi det mörka bakom oss. (Så gott det går.)

Alicia Keys – Girl On Fire

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar