fredag 7 september 2012

And nothing else matters

Fredag morgon. Läser Dagens Industri till morgonkaffet. I DI Weekend är det en lång intervju med Loa Falkman. Jag fastnar för hans beskrivning av hur det var när han efter en konflikt lämnade sin fasta anställning på Operan efter 16 år:

"Att jag lämnade min anställning där beror på att jag vägrar bli offer för sådant som jag kan påverka själv. Om man inte mår bra i själen kan det leda till fysisk skada senare. Kroppen är ett intelligent instrument som man ska ha respekt för."

Att inte göra våld på sig själv. Kanske den viktigaste nyckeln för att må bra i själen. Låt oss alla ha modet att lyssna inåt och följa våra hjärtan. Ingjut mod att hoppa utan fallskärm när möjligheterna ges.

Nothing else matters.

Summerar veckans pärlor hittills.
Yoga - två tretimmarspass sedan i söndags - check!
Träning - veckans pass blev Body Pump, Spinning, Core, Yogalates - check!


Utveckling och ledarskap - vet inte, men check på att vi har haft kursstartsvecka på vår yoga- och pilatesverksamhet och att vi klarat av en fantastisk vecka trots många höstsjuka medarbetare. 
Möte med inspirerande entreprenör - check på möte med designern Caroline Wiken.


Meningsfullhet - jag har den här veckan mött så många som varit förväntansfulla över att komma igång på sina yoga- pilateskurser som vi erbjuder, glada barn på gymnastikkurser och inte minst fantastisk feedback från många av er som läser bloggen och mailar mig. Mysiga promenader till förskolan på morgnarna. Det känns meningsfullt.
Ni som skriver till mig har ofta så kloka tankar. Jag vill ingjuta mod i er att dela med er i kommentarsfältet ibland. Ni har så mycket att ge. Vi kan plocka ur varandras skålar och lyfta varandra.


Glädje - större lyckocheck än på Peter LeMarc-kvällen i måndags existerar inte. Längtar efter Memphis i himlen.


Bra vecka. Och då är ändå helgen kvar. Full av möjligheter och kärlek!

Dagens låt är inte Metallica, utan Agnes (don't do the predictable). Denna coola tjej som går från klarhet till klarhet. Som skriver sitt eget material, som slagit internationellt. Hon är stark, cool, proffsig, ung och driven. Hon släppte ett nytt album i veckan. Ett rosat sådant.

Agnes – Nothing Else Matters

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar