torsdag 12 juli 2012

Småjobbigt

Lite småjobbigt mycket regn har det varit här nu de senaste dagarna. Dammarna svämmar över och riskerar att brista. Hus i närmaste byn (well, lite dass och vedbodar) har flutit iväg i de höga flödena och man har haft beredskap att evakuera. Lite småjobbigt som sagt. (Fast den nya, 400 kvadrat stora, dansbanan i Malung inför dansbandsveckan var en större nyhet i tidningen idag, så det är väl ett gott tecken. Eller, säger hur stor dansbandsveckan är.)

En av dammarna i vårt sjösystem.

Scoutstugan i grannbyn.

Sen är det lite småjobbigt att jag har gjort illa min fot i kväll, när jag skulle tävla om vem som sprang fortast från tandborstningen med lilla D. Det är ju ALDRIG när man gör något coolt som man skadar sig. Eller hur?
Akutbehandling pågår. Får väl se hur den ser ut i morgon.
Sen var det lite småjobbigt att vara på Aqua Nova, Borlänges äventyrsbad, idag. Inte för att själva äventyrsbadet var så himla sopigt (hm, nja, ganska), utan för att jag får creeps när det dräller personal utan styrning och utan säkerhetstänk på ett högriskbad fullt av barn. Badmästarna (jo, det stod så på tröjorna) var fullt upptagna av att prata med coola kompisar, stå i små klungor och diskutera vem som ska gå på rast, eller febrilt skaka sin proteinshake och med uppkavald t-shirt gå runt och sippa på densamma, heeeelt fokuserad. På sig själv. Jag vet var de inte får jobb... Och jag undrar vad de har fått för internutbildning och vad det står i deras manual. Ehhh, vilken manual?



Så! God natt.

Jag ska lyssna på Molly Sandéns version av min favoritlåt, som jag hittade idag, för att boosta lite feelgood-känsla efter den här dagen.

Molly Sandén – Hallelujah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar