fredag 13 juli 2012

Att längta till botten

Som sagt, man vet inte vad framtiden bär med sig och när man blir sjuk eller skadar sig, så får man ju oftast tänka om. För ett år sedan höll jag fortfarande på att återhämta mig från denguefeber och hade så ont i kroppen att jag inte kunde lyfta armarna ovanför huvudet utan smärta. Utan motstånd.  Idag, ett år senare, känner jag mig precis tvärtom, attans vältränad i armar och axlar. Jag känner mig så klart nöjd över den bedriften, men framför allt tacksam. Tacksam att jag inte har ont, att det gick att komma tillbaka. För då för ett år sedan kändes det hemskt och jag började tvivla. Nästan som om the bottom was nådd, fysiskt alltså, ont över allt. Och tänk, nu idag kan jag ha sån nytta av den erfarenheten. Att ha gått från botten till topp. Jag kanske hade deppat ihop totalt om jag inte haft det så färskt i minnet. Det är så klart inte alls kul att ha skadat fotleden. Men nu är det så och jag känner mig säker på att jag rehabar detta över sommaren. Idag kan jag faktiskt stödja lite på foten. Se där!

Lagom jämntjock! Likadan på andra sidan. TROTS massivt tryck.
Kan ju bara gissa hur den skulle sett ut obehandlad.
Dra alltid åt hårt som f-n och snabbt om du skadar en led!
Å så armarna, efter gårdagens träningspass.
De som jag inte kunde lyfta utan smärta förra sommaren.
Much better now.
Men lite synd om mig tycker någon i alla fall, då en ny leksak snabbt åkte upp på väggen, så jag kan ligga här i sängen med foten högt och drömma om roligare saker. Väldigt omtänksamt. (Tror inte alls det har med stundande OS att göra... men det ser jag å andra sidan grymt mycket fram emot.) Materialistisk lycka! Det ämnet har jag ju redan avhandlat.

Jag kan verkligen vara tantigt fascinerad över teknikens under. 

Att ha Niclas Andersson dansandes på Koh Haas botten, på väggen,
kan ju pigga upp vem som helst. Mig i synnerhet.

Här får ni hela den fantastiska filmen Dancing Around Koh Lanta. Tack Niclas. Jag ligger här och längtar till jag får dansa där igen. Den enda botten man kan längta till är havsbotten!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar