onsdag 29 augusti 2012

What goes around comes around

Tänkte berätta storyn om de gyllene skorna. De som jag hade på festen i helgen.

OK, jag erkänner jag hade grymt dålig framförhållning. Två klänningar, men inga skor. Visst är det ofta så? Fredag eftermiddag. Fältöversten. Jag ställer mig frågan. Varför säljer inte skoaffärerna SNYGGA skor?

Kom då på att coola skodesignern Caroline Wiken, som jag känner genom en gemensam vän, har ett showroom på Karlavägen, dvs i närheten. Jag hade ju tänkt länge köpa ett par coola party clogs, men inte kommit till skott. Stegar ut på Karlavägen, samtidigt som jag försöker nå Caroline på mobilen. Redan innan jag når showroomet vet jag att det inte finns några skor i min storlek. Men jag bestämmer mig ändå för att gå dit.

Väl där förklarar jag mitt ärende och möts av den största generositet jag mött. Tjejen som jobbar där säger att hon själv, privat alltså, har flera passande party clogs i min storlek (å ja, nästan, men vad är väl en kväll i trånga skor). Jag kan låna dem över helgen om jag vill. Hennes man är hemma, jag kan åka hem till dem och hämta dem nu.

När man möts av sådan vänlighet från någon man inte träffat förut. Någon som inte ens vet vem man är. Kan jag bara tro på lagen om karma, lagen om orsak och verkan. Så skönt, så hoppfullt att träffa människor som sprider positiv energi. Jag är säker på att den här tjejen sprider positiva ringar på vattnet vart än hon går. Och visst skapar det en positiv effekt. Jag blir enormt glad, positiv och i min tur generös mot andra. Lagen om karma. What goes around comes around.

Gyllene skor från Sweet Caroline sprungna ur god karma.
Gårdagens morgon startade med strålande sol från en klarblå himmel. Även sådant sätter igång en positiv spiral hos mig. Sol, vind, vatten, kaffe. Det kan jag leva på hela dagen. MEN det magiska är att ofta när allt känns så där magiskt, så blir hela dagen positiv och fantastiskt. Lite är det ju så att ju mer positiv energi man har laddat med, ju klarare ser man och uppskattar saker runtomkring sig och ju fler positiva saker kommer till en. Och ju bättre rustad är man när de negativa sakerna slår till. Livet blir lätt. Man känner flow.

Magisk morgon ger magisk dag.
Lunch på Lidingö Golfklubb med en av mina inspiratörer.
En av mina medarbetare som är instruktör i yoga och pilates hos oss.
Vi diskuterar yoga, höstens kurser, sommaren, livet och lagen om karma.
Och nej, Lidingö Golfklubb är inte så tjusigt som det låter, mest pigga
pensionärer med snygg make up och lagt hår samt gubbar i rosa tröjor
(och några slipsar) i restaurangen.
Men ja, jo, förvånande många som spelar golf en vanlig tisdag kl 12.
Boostad av positiv energi styr jag bilen mot Östermalm igen med
blommor och gyllene skor till min räddare i nöden. Blir stoppad av
vaktparaden vid ett trafikljus. Är det inte just saker som vaktparaden
som gör Stockholm så obeskrivligt charmigt ibland? Jag slår av motorn och njuter.
Tänker att man borde ha en elbil istället... tänk vad tyst det skulle vara om alla hade det.
Tillbaka till Sweet Carolines showroom och träffar Caroline.
Hon är mitt uppe i en plåtning av sina nya armband och skor
som ska exporteras till Australien.
Håll med om att det är galet snyggt alltihopa! Sköna är de också!
Skorna går att beställa precis som man vill ha dem.
Nu har jag beställt två par!
Nyfiken? Du hittar Sweet Caroline här.

Karma hävdar för evigt den mänskliga friheten... Våra tankar, våra ord och gärningar är trådar i det nät vi väver runt oss själva. (Swami Vivekandna)

Så väv ditt nät! Ha en magisk dag!

Studio 99 – Imagine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar