torsdag 16 augusti 2012

I love my job!

En kort stund vid datorn. I soffan. Kaffe. Förbereder mig mentalt på årets kanske mest pressande arbetsdag. Men jag gillar deadlines. Få det sista på plats. En känsla av kaos som övergår i kontroll och tillfredsställelse.

Imorgon bitti åker jag till Åland i tre dagar med alla fina medarbetare för utbildning och kick off. Föreläsningar, grupparbeten, äventyrsgolf, träning, träning, träning, teknik, lekar, pedagogik, motorik, kommunikation, kundservice, säkerhet, försäljning, ledarskap, mental träning, listor, schema, manualer, policies. Allt ska på plats.

Nästa vecka ska vi ta emot 700 barn. Sju hundra barn. Vad hände? Det är galet och fantastiskt, jätteroligt och underbart. Jag älskar det vi gör. Jag älskar att se barn utvecklas. Glittret i ögonen. Glädjen i kroppen. Hur de lyser inifrån när de klarar nya övningar. Hur självkänslan växer när de blir sedda. Hur självförtroendet växer när de vågar. Hur stolta föräldrar sträcker på sig och torkar en tår i ögonvrån.

Lilla D in action.

Vår varumärkesplattform. För givetvis har vi en varumärkesplattform. Vilar på fem kärnvärden. Passion, Ansvar, Kompetens, Kommunikation och Säkerhet. Fem ord. Fem ord som ALLT vi gör kan relatera till. Fem viktiga ord som vi hela tiden kan bolla det vi gör mot. Fem ord som visar vilka vi är. Lätta att komma ihåg på handens fem fingrar.

Handens fem fingrar, som också är avslappningsmusik på vår kurs Mikrogymnastik där 2-åringar gympar tillsammans med en förälder. Den får mig fortfarande och varje gång att reflektera över hur fantastiskt det är att ha barn. Ynnesten att vara förälder.

Jag känner en glädje i bröstet över att jag har världens bästa jobb!

Lisa Nilsson – Handens Fem Fingrar

För den som vill se mer av den lilla gymnastikskolan så finns det här. Lidingö Gymnastikskola.

Have a beautiful day!

1 kommentar:

  1. Åh, va underbart det låter att du tycker om ditt jobb så mycket! Jag kan också gilla den där känslan när allt går från kaos till ordning :)

    Hoppas att du har haft fina dagar med dina kollegor!

    SvaraRadera