tisdag 21 augusti 2012

Kort update

I min normala vardag har jag oceaner av tid. Jämfört med många andra. Och jämfört med hur jag hade det i mitt tidigare liv. Då, när jag var nära att snudda vid väggen. Men just den här tiden på året. Nu, när vi har kursstart på gymnastikskolan, har jag knappt tid att gå och kissa eller tänka en tanke från början till slut. Därför bli det inga långa tankar idag. Bara några bilder på vad som hänt sedan sist.

Vi rullade bilflottan på Viking Line och landade i Mariehamn.

Började med att spela golf. I KNOW, inte min grej, men jag ska då berätta att
jag vann i mitt lag. Och yes. Det är alltid skönt. Då är även golf toppen!
Å det var faktiskt väldigt kul!

En väl bevarad pärla till gymnastikhall hittade vi också!

Vi enades om att vi har världens roligaste jobb.

Att roa sig och jobba är lite samma sak ibland. 

Nu är vi alla fall igång och har dragit upp dammluckorna för alla 700 barn. Extremt taggade! Vi svarar på mail så tangenterna glöder och telefonen går varm. Sen remmar vi till varsin sal och tränar barn. Många kära återseenden efter sommaren och många nya förväntansfulla. Kan man ha det bättre?

Just det, en låt. Eftersom vi har det så vansinnigt härligt och lekfullt på jobbet, och är upp och ner mest hela tiden, så passar den här lite extra bra. Det är inte bara ledmotivet till Nicke Nyfiken, det är en underbar text på alla plan. Verkligen. Lyssna! Kanske får du luft under vingarna!

Jack Johnson – Upside Down 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar