måndag 3 november 2008

Tre dagar på Lanta

Nu har vi varit här i tre dagar. Det känns helt fantastiskt. Varmt på dagen, romantiska solnedgångar i den ljumma kvällen. Vi har redan träffat flera jättetrevliga familjer som vi träffar varje dag. Stora B har träffat flera klasskompisar och leker, badar och har kul. Jag har varit på yoga idag och börjat mitt "nya liv". Imorgon ska jag träffa min dykinstruktör och lägga mitt program för den kommande månaden eller två, det ska bli jättespännande. Lilla D har inte riktigt hitta rytmen än, vilket gör att våra kvällar inte är så rofyllda... än...
Maten på rätt restauranger är väldigt billig, billigare än att försöka laga själv. Men det är väldigt skönt att kunna ta hem mat eller göra ngt lätt, vi har en härlig terass med sköna soffor att sitta och slappa i med något gott och en kall Singha. Man behöver ett litet ordförråd på thai, så det är bara att börja lära sig! Thailändarnas engelska är mycket bristfällig och ibland kanske lite selektiv. Sawadee kaa = hej (kaa om du är tjej), Kap kuhn kaa = tack, så det kommer man en liten bit på. Har försökt lära mig hej då, men det fastnar inte riktigt, men lovar att återkomma! Skriv kommentarer, det är roligt om man får höra ifrån er! Kram M

1 kommentar:

  1. Den stora happening här i sverige just nu är.....kommer jag hinna köpa årets blåbärs glögg innan den tar slut!!!!köade 30min detta händer bara i sverige,4flaskor julen är räddad.kram kram

    SvaraRadera