onsdag 26 november 2008

Nedgrottad i dykteori


Nu har jag börjat min Dive Master-utbildning. Stenhårt schema, mycket plugg, långa dagar, timmar i poolen (jag som hittills inte gjort ett pooldyk under hela min utbildning), prov och slit. Jag sög några veckor på karamellen, förstod att det skulle bli tufft. När jag väl bestämde mig har det gått i en rasande takt, har pluggat i princip all vaken tid. T o m en timme i natt mellan 04.00 och 05.00... Det är inte nådigt. Jag körde övningar i poolen igår till ögonen var sprängröda och jag frös som en hund och min instruktör skickade hem mig att plugga vidare. Idag har jag i alla fall klarat av det första av 8 teoriprov! Imorgon har vi pluggdag och nya prov på fredag. Kul att lära känna lite nytt folk. En helt annan kategori än de som bor i vårt villaområde. Back to my old life... Jag älskar mixen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar