fredag 28 november 2008

Kompisar



Vi tycker alla i hela familjen att det är jättekul med nya kompisar. Umgås är det man gör mest här och vi har träffat många nya trevliga människor.

Här är lilla D med egentligen sin enda kompis här. Alla som känner lilla D vet att hon är lite energisk, för att vara mild, så det tar lite tid för nya kompisar att våga vara med henne, men nu så, efter 4 veckor börjar det lätta!

Stora B däremot har hur mycket kompisar som helst, idag var de fem tjejer som åt middag ihop på en reagge-restaurang på Long Beach. Skön stämning, sköna tjejer! Här är dock en bild som är tagen utan för stora B:s klassrum, eller ska man säga klassbungalow, för det är just vad det är!


Idag har jag varit med mina unga coola kompisar på dykskolan hela dagen och gjort två prov, godkänt på båda, samt pluggat fysik, inte min starka sida, men jag ska nog tugga mig igenom det också, krafter upp och krafer ner, molmassor hit och densitet dit. Lite flashback från Högsätra 1986... (då föddes ju jag, säger Mickis...)
Vill också passa på att säga att vi inte märker något av oroligheterna i Bangkok här, mer än att några lyckliga familjer fått förlänga sina vistelser här. Vi hoppas dock att det slutar vara oroligt så att min mamma K kan komma hit utan problem om två veckor! Det ser vi mycket fram emot!

1 kommentar:

  1. Lycka till pluggandet! När du är klar skickar jag ner studentmössa....förlåt, menade badmössa!
    Kram Annie

    SvaraRadera