lördag 1 november 2008

Resan till Koh Lanta

Herre min je, ska man vara smart o resa billigt får man kanske räkna med strul. Det började redan på Arlanda med att lilla D:s biljett inte fanns hon flygbolaget som var uppgjort, så efter många o långa samtal fick vi en handskriven biljett till henne, vilket skulle vålla problem framåt. Sen blev flyget till Berlin försenat så vi missade planet till München, det betydde att vi både i Berlin och München fick strida för att komma med första nästa plan och få med packingen. Väl i Bangkok hade vi alldeles för lite tid för att hinna med planet till Krabi - Check in closed - mötte oss med röda bokstäver. Shit! Men jag har ju jobbat som reseledare så jag stegade förbi first class-kön med orubbat självförtroende och viftade med våra budgetbiljetter. Då var det 20 min till planet skulle gå. 15 minuter senare får vi efter långt dividerande loss tre bording pass, varpå Peter och Bodil går igenom security och springer till planet. De kan inte förstå sig på lilla D:s biljett och till slut vill de att vi köper en ny. Ok säger jag samtidigt som jag inser att Peter sitter på planet med plånboken... Vi betalar i Krabi - promise! Tiden har nu passerat avgång. Men tillslut säger de ok och sånt rally med barnvagn har jag aldrig deltagit i tidigare och hoppas jag slipper i framtiden. Helt genomsvettig och med hjärtat bokstavligen i halsgropen kom vi till planet och jag eftersvettades hela resan... I Krabi möttes vi INTE av vår förbokade transfer. Men men, till slut kom vi fram, lagom för att se solnedgången i Andaman Sea, och resan var därmed glömd.

1 kommentar:

  1. Hej ser härligt ut där D sitter på stranden ha det så härligt i värmen många kramar stureforsarna

    SvaraRadera