fredag 7 november 2008

Ormar och ont i halsen

Jaha, då vet man att de verkligen finns. Jag slapp se den själv, jag hade i så fall varit ett vrak just nu. Idag ligger jag i halsfluss eller liknande, så P gick för att hämta lunch till oss på vår stammisrestaurang. På toaletten som jag har besökt med stora B flera gånger, ringlar en 2 meter lång, tjock, svart orm! Åhhh vad glad jag är att jag slapp se, jag hade dött! Efter ormdramat kom P med en Pad Thai, vår nya favoriträtt, lite som Thailands nationalrätt, det är en tunn omelett och i den är det nudlar med grönsaker, kött, bläckfisk eller räkor, jordnötskross och så har man över chilivinäger, väldigt gott, det åt P, själv tog jag en curry och kokosnöts kyklinggryta med potatis, "not so hot" men för mig är den very hot... tänkte att det var bra mot bacillerna.
Nu har jag sovit och ska nog pallra mig till ett apotek och se om det finns någon mirakelmedicin mot ont i halsen. Det finns det säkert.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar