torsdag 4 oktober 2012

Vad firar du idag?

4 oktober. Så länge och starkt förknippat med kampen mot Löntagarfonderna. Galet att det fortfarande är Top of Mind. Löntagarfonder är ett jävla skit, nu har vi baxat dem ända hit! (Oj, du som inte vet vad Löntagarfonderna var, försök inte ens ta reda på det, det var ingen som hajjade då heller.) Tänk att Kanelbullen skulle ta över 4 oktober. Vilken grej! Men va fasan är det? Att fira? Kanelbullens dag? Det är det idag i alla fall. Jag känner lite lika för kanelbullen, alltså att det är ett jävla skit. Om jag bara hade fattat det tidigare...

Jag tänker i alla fall fira idag! 4 oktober är nämligen varken Löntagarfondernas eller Kanelbullens dag, utan Min dag! Det är precis ett år sedan jag bestämde mig för att sluta med kolhydrater. Bästa beslutet. Jag hamnade i en annan och ny värld i livets dataspel.

Jag firar med att baka! HÅLL I HATTEN! Nu vet jag att ni är många som INTE känner mig, som läser, och det kanske inte generellt är så uppseendeväckande att någon bakar. Men ni som känner mig, vet. Jag varken bakar eller lagar mat. Så att baka fröbröd är typ som om jag skulle få för mig att knyppla en klänning till midsommar.

Värsta intressanta experimentet. Jag säger bara Fiberhusk!
Fick vara kreativ i receptet redan på första försöket då solrosfröna inte
räckte till. Så det är lite av ett sesambröd. Låter bra, va?


Nu är de i ugnen. Bäst att publicera INNAN de är klara.
Medan det fortfarande ser lyckat ut.
Otippat att jag plötsligt drogs tillbaka till 80-talet. Ni får en modern version och mix av mina absoluta favoriter från tiden då Löntagarfonderna diskuterades som hetast.

Glee Cast – Hungry Like The Wolf / Rio (Glee Cast Version)

Ps. Hur går det med utmaningen? Inget gnäll hoppas jag! Ds.

2 kommentarer:

  1. Jag får frågor om receptet, så det kommer här:

    100 g solrosfrö
    60 g linfrö (ingen fara, cyaniden försvinner i ugnen)
    150 g sesamfrö
    60 g pumpafrö
    2 msk fiberhusk
    5 dl vatten

    Blanda det torra, häll på vattnet. Låt stå i 10 min.
    Det blir värsta massan!!
    Bre ut jämt och ganska tjockt på två plåtar, på bakplåtspapper.
    Grädda i varmluftsugn i 160 g i 70 min.

    JAAA, det blev jättelyckat! Frasigt, nötigt och rostat smakade det.
    Lysande nöjd!

    SvaraRadera
  2. Härligt! Det ska jag testa! Mitt matbröd på mandelmjöl blev lite sissodär

    SvaraRadera