torsdag 25 oktober 2012

Mycket snack och mycket verkstad

Ni som har läst bloggen en tid minns kanske att jag satte en intention för hösten. Att fylla den med Utveckling, Inspiration, Meningsfullhet och Glädje. Som pärlor på ett band.

Ett sätt att få saker gjorda för mig är att få ner det på pränt, inte bara tänka i huvudet, utan verkligen skriva ner mina mål. Och gärna dela det med andra. Det gör att intentionerna lättare blir verklighet. Det är ju lätt att tänka, drömma och planera i huvudet, men svårare att genomföra. Det är nog lite av en träningssak. Nuförtiden har jag väldigt nära mellan tanke och handling. Och jag tror just att det beror på att jag övat mig att systematiskt tänka, skriva, berätta, genomföra. 

Den här hösten har det känts extra lätt. Nästan over flow på pärlorna på bandet. Igår var det ju Inspiration. Big time. Det finns ju ingen hejd på all inspiration jag har insupit under hösten i form av seminarium, föreläsningar, förebilder, litteratur och intressanta möten, och på måndag ska jag ju som sagt lyssna på Jonas Colting. Så stort check på Inspiration. Det har varit enormt givande. 

Idag var det dags för Utveckling. Jag och en av våra instruktörer, Kerstin, går på PT i Pilates för att utveckla oss själva och i förlängningen våra kurser. Idag var det dags för redskap på mattan. Om jag säger så här, självklart är jag redan övertygad om att Pilates är en extremt givande träningsform, men efter det här passet är jag ännu mer frälst och Kerstin och jag bubblar av energi, idéer och mjöklsyra. 

Min medarbetare Kerstin. En stor inspirationskälla för mig.
Man ska inte prata om en kvinnas ålder, men jag kan ju bara
säga att jag önskar och hoppas att jag är i samma form som Kerstin
om 23 år.
Som ni förstår är Kerstin också en stor och uppskattad
 inspirationskälla för våra kunder.
Glädje: middagar, luncher, konserter och mingel har jag ju strösslat livet med under hösten och snart ska jag se Eva Dahlgren och åka på konferens till Las Palmas, bara en sån sak! Check på Glädje.

Sen var det ju det där med Meningsfullhet. Det viktigaste. Dels måste jag säga att det där med Nakenmiddag tog ordentlig skruv. Vilka nakna samtal jag har haft efter det. Varmt, nära och meningsfullt. Återigen, kommunicera vad du önskar och det blir verklighet! Ni minns kanske också att jag lovade att erbjuda fler att gå HLR-kurser. Check, det har jag gjort. Vi hade dessutom stort fokus på Hjärt- lungräddning på Lidingömässan. Men jag vill bidra mer, och ett större Meningsfullhetsprojekt jag har dragit många varv i hjärnan en längre tid är på gång att ta form på riktigt. Dags att skriva ett rejält PM. Vilken cliff hanger. Jag längtar efter att få berätta mer när tankarna hamnat på pappret.

Så, vad var summan av kardemumman? Jo, jag tror på att ha ett öppet hjärta, jag tror på att snacka vitt och brett om sina intentioner och jag tror på att skriva ner det man vill ska hända i livet. Jag tror på dig. Jag tror på mig själv. Och jag tror på att vi kan skapa våra bästa liv och bli den bästa versionen av oss själva. Jag tror på att bejaka och inspirera varandra, att dela med sig av sina tankar och drömmar. Jag tror att de lättare går i uppfyllelse då. Amen.

Stiftelsen – Vart jag än går

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar