söndag 2 december 2012

Ett enda långt check

Yes, det har varit en intensiv och innehållsrik vecka. Så innehållsrik att den snarare känts som en månad. 

Check på stelkrampsspruta. Check på Dukoral. Check på impregnerade myggnät och myggmedel, hjälmar och First Aid kit. Check på tillräckligt med Age Delay Serum för fem månader. Check på risk assessment.

Nu har vi varit på den årliga planeringskonferensen till Las Palmas
Och jag kan nog inte tänka mig en bättre plats än just Las Palmas för en
fyra dagars konferens den här tiden på året. Man får massor gjort redan på
flyget. Sedan att sitta ostört bredvid varann på en privat solterrass i 22 grader
och lägga schema och skapa grupper. Jag menar, kan det bli bättre?
Check på schemat för våren!
Det här är Johanna, gymnastikskolans kontorschef.
Det är hon som basar över grupper och intag, manualer och utbildningar.
Den viktigaste personen på jobbet och en fantastisk vän.
Nu har jag lämnat över nyckelknippan. Känns tryggt! Check på överlämning.
Men ja, det är även knip i bröstet, men bara för att vi har det så himla mysigt, roligt och bra på jobbet.
Las Palmas är så toppen för man har nära till allt. Naturupplevelser, stranden
restauranger, shopping, träning, spa. Ingen spilltid, ingen lång transfer.
 Inte särskilt turistigt. Utan Spanien. Check på Spanien. Viktigt för mig. 
Vi har käkat fisk och skaldjur i alla former
några andra tapas slank också ner. Check på godaste maten.
Idag däremot blev det julbord. Det enda som kommer hända i år på den fronten. Så nu är det check på sill, lax, julskinka, prinskorvar, köttbullar, rödbetssallad och hovmästarsås. Vi körde givetvis med lite spanska inslag som serranoskinka och turrón, en spansk jultradition. 
Och tänk att det blev en sån här dag. Massor av fluffig snö, när den är som bäst.
Sol från en klarblå himmel. Barnen har åkt pulka på tomten. Check på snö.
Till och med ett underbart check på alla barn under samma tak samtidigt.
DET händer väldigt sällan. 
Till och med check på julpyssel! Vad mer kan man begära?
Nu är det party over!
På julafton hoppas vi att vännerna kommer med glöggkryddorna i högsta
hugg, så ska vi ta fram de omsorgsfullt packade pepparkakorna och koka risgrynsgröt. För ris, DET finns det gott om i Thailand. I know, not so LCHF. Men är det julafton så är det.
Den där packningen som jag kände var klar när jag åkte till Las Palmas i onsdags,
har liksom växt när jag har varit borta. Så plötsligt hade vi 20 kg övervikt i morse.
Nu har vi trollat bort 15 kg. Men det återstår att kapa 5 kg innan vi drar till flygplatsen.
Jag kan meddela att det är inte många klädesplagg som kommer med när man har
43 kg dykutrustning, 10 kg skolböcker, tre hjälmar, en flytväst, böcker,
 pepparkakor, bakpulver, fiberhusk, ficklampor, mediciner, 3 kg cheddarost
två stora myggnät, tre datorer och en iPad, kamera och objektiv, högtalare till musiken.
Nu gäller det alltså att kapa 5 kg. Inte riktigt check på det än...
Final check. Den älskade Toyotan står i garaget.
Eva i tisdags, undrar ni. Jo, det var helt magiskt.
Hennes texter handlar ju så mycket om att vara sann mot sig själv.
Om kärlek och en naken själ. Att våga välja rätt. Det som är rätt för en själv.
Livet är väl en strävan i att få check på det. Eller hur?
Evas vackra, vackra låt Snö. Handlar ju inte alls om snö. Jag rös in i själen i tisdags. Rys med mig.

Eva Dahlgren – Snö

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar