tisdag 27 november 2012

Knyter en positiv rosett runt säcken

Idag ska säcken knytas. Idag ska jag sätta punkt. Punkt för en höst som jag målmedvetet fyllt med positiva grejor som seglat förbi. Jag sätter punkt genom att lyssna på förskolans luciasånger på morgonen. Beta av de sista todo:sen på kontoret. Och avslutar med Eva Dahlgren på Cirkus och en helkväll på Gondolen.


Hoppas hon har långa snack mellan låtarna.
Gillar hennes funderingar och klokskap.
Imorgon bitti sätter jag mig på flyget till Las Palmas tillsammans med kontorschef Johanna för att planera upp januaristarten på gymnastikskolan. Lägga schema, göra grupper, planera utbildningar. Och för att boosta lite Spanien. Mitt älskade Spanien. Lite saffran och skaldjur. Lite tinto och tapas. Få utlopp för att prata spanska så det smattrar. Lite check på det hjärtat längtar efter. Så det går helt i linje med positiva grejor. Målmedvetet.

Las Palmas, Spaniens sjunde största stad, är ett mini-Barcelona. I like!
Olle Ljungström – Eviva Espana

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar