torsdag 15 november 2012

Blå December

Ni har väl inte hunnit läsa om 40-årskrisen än... men du får skrolla ner till det inlägget. Här kommer lite lättare stuff och enklare funderingar.

Kinesiotejp är en elastisk terapeutisk tejp, som används till behandling av vanliga sportskador och en rad av olika fysiska smärtor. Tejpen är unik, då den stabiliserar muskler och leder utan att påverka blodcirkulation och rörelsemönstet negativt. Vidare har tejpen en förebyggande effekt, då den kan förhindra att utsatta leder och muskler kommer in i onaturliga positioner.

Tejpen är väldigt populär bland elitidrottare men används också av fysioterapeuter, fysiologer och motionärer. Fördelen med kinesiotejp är att den är lätt att använda, och att resultaten aldrig uteblir.
Den där texten (bildtexten), hittar jag när jag googlar på den här UNIKA, COOLA kinesiotejpen, som pryder min axel. Som alla elitidrottare lindar in sig i, yeah man. Men alltså, jag hajjar faktiskt inte grejen. Visst, det känns fint att bli tejpad. Men den är ju så elastisk att den håller verkligen inte emot någonting. Det är humbug att den skulle stabilisera. Men cool, visst. Jag känner mig omhändertagen, visst. Proffsig, visst, uppenbarligen, säg den tävling i vilken sport som helst som inte avslöjar att deltagarna använder kinesiotejp. Och vänta, vad skriver de... att resultaten aldrig uteblir. Det är ju helt fantastiskt. Och jag är inte den som är den. Hoppas det funkar även på en skeptiker. Möjligen kan den sända signaler till hjärnan att jag inte ska komma ut i ytterläge. Möjligen.

Igårkväll bakade jag och Lilla D hamburgerbröd.
Sen hade vi hamburgerfrossa! LCHF så klart.
Jag har sagt det förut. Säger det igen.
LCHF är ingen uppoffring.
Bara god, naturlig mat, som man håller sig mätt på länge.

Recept på bröden:
3 ägg
100 g Philadelphiaost
1/2 matsked fiberhusk
1/2 tesked bakpulver
en nypa salt

Separera äggen, vispa vitorna hårt tillsammans med saltet.
Vispa gulorna tillsammans med osten, till en slät smet.
Ha i fiberhusk och bakpulver.
Vänd slutligen ner äggvitan.
Klicka upp på bakplåt, det blev 8 bröd (4 hamburgare).
Strö sesamfrö på ovandelarna.

Grädda i ca 20 min i 150 grader. 
Voila!

Barnen och jag tände vårt countdown-ljus och njöt av burgarna.
19 dagar kvar. Igår.
Konstigt. Men det är faktiskt mer stresspåslag än längtan.
Just nu.
P håller dykkurs varje kväll den här veckan (utom i måndags.)
Det bästa med det är att all utrustning blir testad innan jag själv ska i vattnet. Haha!
Det sämsta är helt klart att ha fyra blöta utrustningar i badrummet, hallen, garaget, bilen...

Lite riktig, djup poesi är på sin plats ;-) Av nationalskalden. 

1 kommentar:

  1. Det närmar sig med stormsteg.

    Trevlig blogg du har!

    Jag ska genast skaffa mig medlemmar till en äventyrsklubb. Tack för tipset:-)

    SvaraRadera