fredag 22 juni 2012

Midsommar är överskattat

Jag glider in och ut ur drömmarna och det är tidigt på midsommaraftons morgon. Inser till slut att jag måste gå upp och städa. Huset har varit bas för ett gymnastikläger hela veckan och ser ut som hell. När det är klart åker jag till kontoret. Tänker att vad är väl en bal på slottet... Det här är egenföretagandes baksida. Sticker ut huvudet ur hissen på vägen upp till kontoret och kollar in gymmet. Mitt andra hem. Ganska busy faktiskt. Man kanske skulle... Nej! Det är ju MIDSOMMARAFTON! Gör det jag måste på kontoret och konstaterar igen att jag är glad att jag har rätt personer på rätt plats. Annars hade jag suttit med en massa papper som jag inte är bra på. Tjänster, tjänster, that's the shit. Just det, midsommarafton. Måste nu bara se till att alla företagets bilar står på rätt ställen inför nästa vecka, när vi har läger i Dalarna, och att alla chaufförer har uniform. Shit, uniformerna är nästan slut! Måste beställa tröjor. OJ, dräkterna har sålt slut. Måste beställa. Börjar skriva TODO-listor. Hallå, det är midsommarafton! Låser till slut kontoret men konstaterar att jag gjort dagens mest förvirrade. Väskan med allt från veckans läger som skulle till kontoret tog jag ju inte ens med mig från bilen. Får gå en vända till. Övertalar mig själv att midsommarafton är väl ändå ganska överskattat och det finns en massa fördelar med att vara egenföretagare. Jo, så är det.

Aaggghhh, ge mig en fet midsommarfest nästa år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar