tisdag 12 juni 2012

Alla borde ha en drömfångare

När jag kom hem i förrgår kväll efter en lång och roliga dag med mina medarbetare kom Lilla D med ett litet men omsorgsfullt inslaget paket till mig. "Mamma, jag har gjort en present till dig!" "Åhhh, tack älskling, vad spännande, vad kan det vara?" Jag vecklar försiktigt upp det lilla paketet ur det röda pappret med vita prickar och hittar en ljuvlig liten ask, som hon klippt hål i, applicerat guldstjärnor och guldtråd på med tejp. "Åhhh, berätta vad det är!" "Mamma, det är en drömfångare till dig! Till alla läskiga drömmar, så bara de bra blir kvar! Då kommer du sova jättebra!" Och sedan den längsta och vackraste kärleksförklaringen. Jag blir alltid lika stum, varm och förundrad, himlen öppnar sig och alla mina sinnen blir extra skarpa!

En drömfångare. Så klart!
Hur kan en femåring ha så fantastisk intuition och förmåga att förmedla kärlek för att inte tala om kommunikativ och kreativ förmåga? Inga filter, inga fasader, bara ord på känslorna, rakt av. Coola lilla gullunge. Du kommer rasa i många avgrunder på grund av din nakenhet och andras rädsla att möta densamma, men du kommer också få uppleva den största kärleken tack vare ditt mod och din personlighet. Min till att börja med!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar