tisdag 4 september 2012

Magiskt LeMarc mingel

Solen stålade på oss på Mosebacke Torg.
Som om himlen förberedde oss på en magisk afton.
Peter LeMarc kramade alla som kom och skivbolaget bjöd på vin.
Nya albumet Svag doft av skymning släpps 26 september.
Vi fick höra hela plattan. Låtarna "Memphis i himlen" och "Min kyrka" är mina nya favvosar.
Vi fick inte ta upp ljud då. Däremot har jag fina filmer från livespelningen
Peter körde efter lyssningen. Först "Vägen" - ja ni vet, jag och min väg... så det var ju
väldigt passande. Gillar så klart låten så jag får ont i magen.
Sen "Little Willie John", hmmm, typiskt, en av de låtar jag tycker är jobbigast
men väldigt bra. I den nedlagda mjölkbutiken... håll till godo mina vänner.
Magic Moment.

Finaste Katarina, som jag inte sett på så länge. Underbart mingel.
(Herregud, nu låter jag ju nästan så där Lidingöig som jag inte gillar! Solsidan-varning!
Men du, det var inte en enda kindpuss så långt ögat nådde. Peter LeMarc kunde kramas som en karl
och det var enormt mycket äkta och ren kärlek i luften.)

Södra Bar. Schysst hak!

När vi kom ut var himlen målad i guld och Stockholm visade sitt vackraste jag.
För ett antal år sedan, när jag jobbade som guide i Stockholm,
hade vi prov på alla torn i siluettform, från vänster till höger sett från Fjällgatan.
Det var en utmaning då. De här två klarar jag, och säker alla andra, utan plugg!
Stadshuset och Riddarholmskyrkan!
Vi hittar inte så bra på Söder... man får ta den krog man hittar...
Skämt å sido, så hur ofta upplever man en sån här kväll?
Så det var bara All In och Extra Allt som var ett alternativ.
En sån. Etcetera. Hos Erik. På Gondolen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar