tisdag 14 december 2010

Lyssna inåt

Jag har hunnit fundera mycket under den här vansinnigt stressiga kvällen. Jag fungerar bra under hög arbetsbelastning. Kanske presterar jag som allra bäst då och blir som mest engagerad. Men pga av att jag ofta sätter mig i situationer som kräver hög arbetsbelastning utan paus under långa perioder, har jag också ett behov till distans för att kunna ladda batterierna. Det ser jag nu fram emot enormt mycket och känner ett enormt sug efter. För tio år sedan kände jag inte mig själv lika bra, och mådde inte lika bra som nu. Jag säger som på yogan - Jag tackar mig själv för att jag har lyssnat på mig själv!

Ikväll uppkom dessutom en situation som skapade en massa negativ energi. Efter lite funderande tog jag och P ett beslut. Och när beslutet var fattat skapades ett inre lugn på bara några få minuter, från ett inre kaos. Sånt fascinerar mig. Jag älskar att analysera hur mina känslor och mitt välbefinnande påverkas av tankens kraft och försöka fatta rätt beslut med mage och hjärta för att må bra. Det som låter lätt men är så svårt - att surfa på magkänslan.

Nu är yogamattorna packade och jag ser mycket fram emot att rulla ut mattan med utsikt över Andamanhavet och fortsätta min inre resa.

Nu - Bingen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar