onsdag 5 januari 2011

Träning på Lanta

Dyka är bra träning, hela min kropp mår väldigt bra av måttlig dykning. Hela mitt väsen får energi och leder och muskler helas och känner att de lever på samma gång. Men man behöver annan träning.
Sist jag var här blev det bara yoga och powerwalks. Nu har jag hittat till gymmet. Flera skäl till detta tror jag. 1) jag var mer vältränad när jag kom hit nu, då är tröskeln lägre att kliva in i gymmet 2) läget på gymmet har ändrats, nu åker jag förbi varje dag och blir påmind och det ser kul ut från gatan! 3) att ett klippkort kostar 250 kr gjorde ju valet lätt att sätta igång också, det ska erkännas.
Idag gick jag i rask takt på stranden till gymmet, det är ju en bra uppvärmning och tog en halvtimme, fick dock klä av mig i bara trosorna för att vada över en bäck när tidvattnet stigit på vägen dit, men det tycker jag bara är lite krydda i tillvaron.

För den som vill ha annan träning är det främst yoga som gäller. Jag ska snart yoga, men jag har inte bestämt vart jag ska gå någonstans. Det finns en ganska sträng Ashtangalärare, som jag gick hos sist. Jag både gillar och inte gillar henne. Mest gillar. Jag har lärt mig massor av henne och har haft grymt mycket användning av mina kunskaper jag fick, men min fundering ligger i att jag är ute efter den andra sidan av yoga också. Den där man får igång reflektion och goda tankar, där yogans filosofi genomsyrar träningen. Efersom yogans tanke väldigt kortfattat och sammanfattat är att nå ett renare sinne, bl a genom fysisk träning.

Så jag ska testa ett par andra halvgurus som har sina små Ashram här. Tja, eller i alla fall sina salahs.

Imorgon ska jag ta barnen till skolan, men jag vet inte hur. Jag klarar inte att köra vår tuktuk, inte än i alla fall, och älskade P ska dyka och sticker redan 07.00. Så jag får ramla ner på gatan med kidsen och lifta antar jag... tuk tuk-taxi är normalt inte igång så tidigt. Men det får lösa sig, bara man har bath i fickan!

Ciao o god natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar