fredag 22 augusti 2008

Min man är besatt

Min man är besatt. Vi hade besök på landet i somras av en familj som hade lagt över sin favoritmusik på iPod och dockade in den på en anläggning som var bärbar och laddningsbar.
Det behövdes inte mer. P var som besatt. Jakten på den perfekta ljudanläggningen började. Den är ännu inte inhandlad men researchen har tagit många konsulttimmar. Vårt matbord har varit belamrat av CD-skivor i 9 dagar nu. Högar och åter högar. Ingen slipper undan, Helene Sjöholm, Jimmy Hendrix, Per Gessle, Nicke Lilltroll och Televiken. Alla ska med! Han droppar stolt siffror som "Nu har vi fått in 4 GB", han är förskjunken i lurarna och hör inte oss andra i familjen. Fantastiskt fokus! Jag har aldrig hållit i en iPod, men jag börjar faktiskt bli ganska intresserad och inte minst imponerad av att man kan lägga alla dessa högar med CD-skivor på en sån liten manick. Jaha, jag hör det själv jag är värsta tanten! Fy, hur gick det till?

1 kommentar:

  1. En besatt man kan vara bra om man själv får nytta av resultatet när de väl är klara.Även om vägen dit kan kännas lååång. I det här huset består besattheten utav ballistikens under, ladda egna kulor, kikarsiktens för och nackdelar, kulans riktning. Där har han tappat mig för längesen, möjligtvis skulle CSI vara intresserad av en rapport. Kram

    SvaraRadera