måndag 11 augusti 2008

Längtan efter staden

När sommaren börjar fattar man inte varför man inte bor på landet året om, det är ju så skööönt! När halva sommaren har gått får jag regelrätt ångest över att det snart är slut. Jag vill ju bo här i torpet, tvätta mig i sjön och grilla varje kväll. Men som tur är kommer dragningen till staden tillbaka efter så där sex veckor och ett sjudande liv på jobbdatorn. Man längtar efter en riktig dusch, efter att ungarna går på dagis och har kvällsrutiner, efter att slippa gå ut i regnet när man ska kissa. Så det ska bli skönt att städa ur husen och packa ner för att återvända till civilisationen och jag längtar faktiskt till kontoret! Och så tackar jag min lyckliga stjärna att jag inte är anställd utan har förmånen att själv bestämma när och var jag ska jobba.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar