fredag 12 december 2008

Lussestress

Här är det bråda dagar så här i juletid! Haha, nej, inte direkt, men idag är det i alla fall luciafirande som på alla andra skolor i Sverige. Genrep nu på morgonen och ikväll dukas det upp middagsbuffé vid stranden och där ska luciatåget skrida fram i solnedgången. Det ser vi fram emot!

Jag fick ett stresspåslag inför detta då lucianattlinnet som min mamma så snällt skickat från Sverige i önskad storlek ändå var väldigt långt och att ha släp á la bröllopsklänning är inte så praktiskt i sanden... så vi skulle få det upplagt hos skräddaren, som inte hade koll på nollorna, så det skulle bli jättedyrt, så han fick inte jobbet, alltså skulle jag fixa det själv. Men jag var på dykskolan hela kvällen igår och pluggade fysiologi, så när jag hade landat hemma och fått i mig lite mat var kl 23 och då visar det sig att lussenattlinnet är hos grannen. Därav stresspåslaget. Men den snälla grannen kom kl 07.00 med inte bara ett lussenattlinne i rätt längd utan även med en nybakad limpa av det grövre slaget. Så lugnet är återfunnet och nu kan barnen titta på julkalendern via SVT play i lugn och ro!


Om ni vill ha mer julstämning från oss så missa inte stora Bs pepparkakor på hennes blogg www.bodilkohlanta.blogspot.com

1 kommentar:

  1. Jag får säga att det låter verkligen som att ni har det stressigt;)
    Vilken härlig sammanhållning ni verkar ha där nere. Det är så man skulle vilja ha det även här hemma. Nästan lite kollektiv känsla.
    Jag måste säga att jag är en aning avundsjuk på er som är där nere så länge.
    Samtidigt är jag bara så glad över att det finns människor som inte bara priotiterar saker utan tar vara på tiden.
    Tummen upp för er!!

    Kram på er.

    SvaraRadera