tisdag 2 december 2008

Dykpraktik













Nu börjar den goda sidan av min intensiva utbildning. Idag har jag nämligen fått dyka med gäster på dykbåten. Vi var till Ko Ha, härligt, enda stället jag känner mig lite familjär med än så länge. Sen min tid som skidguide lider jag fortfarande av den gången jag åkte fel. Jag har därför en liten skräck för att jag ska navigera fel under vattnet med gäster. Men bara den oron ska väl hålla mig alert nog får vi hoppas. Här presenterar jag bara ett litet urval av alla fina saker vi fick se! Det är fantastiska rev med mycket rikt fiskliv, så nu gäller det att plugga alla fiskar... Det andra dyket idag stratade med en magisk passage genom en tunnel som tog en från 9 till 18 meter. Väldigt härlig känsla! Nu är bilden från grottorna på Koh Haa, som är lite större än tunneln, men känslan av inramning är densamma.







3 kommentarer:

  1. Vilka underbara bilder. Det ser ut som om ni har det underbart. Vi längtar ner hela tiden och bara drömmer om att vi skall kunna tillbringa lite kängre tid där ner. Vi får väl se hur det blir.

    Är allt så bra som ni trodde? Det var kul att läsa att det gick så bra med visumet. Då blir ni kvar i sex månader eller?

    Vi hörs snart av igen hoppas jag.

    Kram på er från Susanne med familj i kalla Sverige.

    SvaraRadera
  2. Hej Susanne! Ja, det är fantastiskt bra, särskilt skolan och vårt hus! Vi har dock åkt på än det ena än det andra i sjukdomsväg, det är det enda negativa. Det är så vackert här och vi njuter till fullo!
    Visumfrågan är inga problem, bara man betalar för sig och håller sig till reglerna. Vi måste ut en gång och då kommer vi troligen ta en båt härifrån till Langkawi, sedan finns det immigration på Koh Lipe på tillbakavägen. Låter som ett trevligt visarun!
    Ha det gott, vi ses snart, eller hur?
    Mia

    SvaraRadera
  3. Inget vidare att bli sjuka när man är iväg så.
    Hoppas att det snart bli bättre för er.
    Ja, vi kommer ner den 25 januari och vi längtar och längtar.
    Detär lite idigt att börja nedräkningen men snart så gör jag nog det ändå.
    Skall bli så härligt att komma ner till värmen och framför allt underbar Koh Lanta.
    Känna den lugna atmosfären. Ni får ha det underbart så hörs vi snart.
    Kram Från Susanne med familj

    SvaraRadera