söndag 4 januari 2009

Matlagningskurs

Det här är Junie. Hon är norskan som är uppvuxen i USA och som för några år sedan landade på Koh Lanta och stratade Time for Lime, en liten väl genomtänkt matlagningsskola utformad med genuint matintresse, kärlek och konceptsäkerhet. Missa inte detta om ni kommer till Koh Lanta.


Kvällen startar i baren där vilken drink som helst kan beställas bara den innehåller lime :-) Mojitons ingredienser tas omsorgsfullt om hand i morteln. Ja, nu har alla som undrar vad jag gör på matlagningskurs fattat galoppen.
Tillsammans med ett par från Sidney, ett par från London, ett från Tyskland boende i Malaysia samt en 20 årig kille från Skottland som reser ensam i Asien skulle jag och mamma K tillbringa hela kvällen (och halva natten kändes det som) lagandes en diger meny som skulle avnjutas vid två sittningar. Här står min kära mamma uppställd vid wokpannorna innan det hela drar igång. Vi har inga kort på oss in action, för när allt var igång var det stressigt... Jag vet inte om vi hade extra trevligt men kvällen blev lång och vi var helt vimmelkantiga när vi var klara för sista sittningen. Jag lyckades i alla fall fånga den sista rätten på bild! Upplagd av mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar