lördag 8 november 2008

Apotek och fiskkakor


Mitt halsont blev bara värre varpå jag övervägde läkarbesök eller apoteksbesök. Jag valde det senare eftersom jag brukar ha halsinfektioner och visste vad jag behövde. Jodå, det var bara att välja o vraka bland olika antibiotikapreparat - inga fördyrande tester, välj dos och spektrum själv. Tur att Fass ligger på nätet... Så nu har jag börjat kurera mig och känner faktiskt redan att det har vänt. På det lokala apoteket verkar man kunna köpa det mesta på bulk, bara att välja hur många kartor man ska ha. Dock har vi ett ganska gediget apotek med oss själva från Sverige - åtminstone till barnen.
Gårdagskvällen tillbringades hos grannarna, jättetrevligt, hämtmat från stamstället, men kul när någon annan köper mat åt en, vi provade flera nya rätter, gott som vanligt och stora B upptäckte att hon gillade fiskkakor, som lyxiga fluffiga fiskpinnar ungefär. Mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar